Latest articles

Dlaczego warto studiować w Chinach? – Studiuj w Chinach z Asianship

Nie da się ukryć, że Chiny stanowią w ostatnich latach coraz atrakcyjniejszy cel zarówno dla absolwentów szkół średnich, jak i udających się na studia II stopnia. Chiny są światowym liderem pod względem wydatków na edukację wyższą, a oferowanym programom towarzyszą perspektywy przyszłego zatrudnienia w największym na świecie sektorze e-commerce oraz wstąpienia na prężnie rozwijającą się w Państwie Środka scenę startupową.

read more

WBF & Tisco: Znaki towarowe w Chinach

Znaki towarowe w Chinach – wymogi, postać znaku towarowego        W poprzednim artykule zdefiniowaliśmy znak towarowy i określiliśmy zalety wynikające z jego rejestracji, szczególnie w Państwie Środka. Aby jednak skutecznie zarejestrować znak towarowy w Chinach,...

read more

WBF & Tisco: Czym jest znak towarowy?

Czym jest znak towarowy i czemu służy?       Rejestracja znaku towarowego to niewątpliwie jedno z ważniejszych działań jakie musi podjąć przedsiębiorca, aby móc prowadzić handel z Chinami. Ale czym właściwie jest znak towarowy? Najprościej mówiąc, to oznaczenie, które...

read more

Energy for Future Earth

Energy sources: Atom energy

Throughout the years there has been a constantly rising demand for the nuclear power in China. Diversified energy sources are the key to decrease air pollution, since most of mainland China’s electricity is produced from coal. Therefore the impetus for nuclear power...

read more

Energy sources: Coal

The pandemic is currently not the only serious threat to the world. Temporarily removed from headlines, yet still unsolved – the climate change issue is another one. Naturally, without crucial changes, coal still holds the title of the most significant pollution...

read more

Energy sources: Water

In terms of hydropower, China definitely dominates on a global scale. Currently, more than half of the world’s hydropower capacity is installed in China. However, due to an enormous energy demand in the country, hydropower is ranked as the second largest source of...

read more

Business Culture in China

Chinese business etiquette in a nutshell

Compared to many other countries, especially European and American, business in China is conducted in a much more formal way. Observing their etiquette and ceremonials gives a greater chance of establishing fruitful work relationships because Chinese business...

read more

The Chinese style of negotiation

The Chinese style of negotiation and business talks is fundamentally different from the European, or more broadly, the Western style we know of. In China, many issues that seem irrelevant or certainly not of the highest rank to Europeans, are taken very seriously and...

read more

The role of mianzi

Mianzi (面子), the significance of the face in Chinese culture   The concepts of honour, respect and reputation exist in every culture, but in China they have a crucial role in most social interactions, especially in the business world. The term mianzi promotes the...

read more

WARSAW

Professor Piotr Grzebyk  
Project Academic Supervisor
Phone: +48 506 019 551
Mail: p.grzebyk@wpia.uw.edu.pl

Justyna Kanas  
Main Coordinator of the Project
Phone: +48 ‭660 029 189

BEIJING

Yao Rui and Sun Qingxi
Beijing Team Coordinators

Mail: beijingwarsawforum@163.com