Procedura rejestracji znaku towarowego w Chinach

W Chinach istnieje możliwość rejestracji znaku towarowego na okres 10 lat, w dwóch systemach opartych na nicejskiej klasyfikacji towarów – krajowym i międzynarodowym. Jeśli chodzi o ten drugi, proces jest nieco dłuższy (około 18 miesięcy) w porównaniu do rejestracji krajowej, która z reguły nie przekracza 15 miesięcy. Warto jednak pamiętać, że mimo iż może być ona dokonywana w trzech językach (angielskim, hiszpańskim lub francuskim), a certyfikat także jest wydawany w języku angielskim, to i tak należy złożyć wniosek do chińskiego urzędu, aby wydał on certyfikat w języku chińskim. Dopiero wtedy będziemy mogli skutecznie egzekwować chińskie prawo w stosunku do naszego znaku towarowego.
Jak wygląda cały proces? Właśnie zgodnie z wspomnianą wcześniej klasyfikacją nicejską należy najpierw określić klasę produktu, a później wybrać zakres ochrony. Wskazane jest również utworzenie chińskiej wersji znaku tak, aby zapobiec rejestracji takiego samego znaku zapisanego pismem chińskim. Jednocześnie należy sprawdzić, czy w danej klasie taki sam lub podobny znak towarowy już nie istnieje. Jeżeli nie, następnym krokiem jest przygotowanie szeregu dokumentów. Potrzebne będą: formularz rejestracyjny, pełnomocnictwo oraz dokument potwierdzający działalność gospodarczą. Po ich dokładnym wypełnieniu trzeba złożyć je w urzędzie, a następnie odczekać około 3-4 miesiące. Po tym czasie urząd wstępnie potwierdza akceptację wniosku, a po około roku od daty dostarczenia wniosku wydawany jest certyfikat urzędowy, potwierdzający prawo do znaku towarowego.
Szczegółowy opis procesu rejestracji znaku towarowego w Chinach można odnaleźć na stronie naszego partnera:
www.tisco-import.com/rejestracja-znaku-towarowego-w-chinach.
TISCO import zapewnia również profesjonalne doradztwo w tej dziedzinie.